سرخط خبرها

نگاهی به برترین کتاب عکس سال ۲۰۱۷ | جزیره کوررنگ‌ها

  • کد خبر: ۷۹۳۰۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نگاهی به برترین کتاب عکس سال ۲۰۱۷ | جزیره کوررنگ‌ها
داستان عکس‌های این مجموعه بر زندگی جمعیت ۳۰۰ نفری پینگلاپ، جزیره‌ای در اقیانوس آرام، متمرکز است. بسیاری از ساکنان این جزیره به آکروماتوپسی یا کوررنگی مبتلا هستند.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ پروژه سان‌دی‌وایلد به نام «جزیره کوررنگی» پیش از آنکه به‌عنوان برترین کتاب عکس سال ۲۰۱۷ از طرف مجله آنلاین «لنزکالچر» انتخاب شود، یکی از نمایشگاه‌های مشهور در سرتاسر فرانسه بود. داستان عکس‌های این مجموعه بر زندگی جمعیت ۳۰۰ نفری پینگلاپ، جزیره‌ای در اقیانوس آرام، متمرکز است. بسیاری از ساکنان این جزیره به آکروماتوپسی یا کوررنگی مبتلا هستند. در میان پینگلاپی‌ها بعضی قادر به تشخیص هیچ رنگی نیستند و بینایی آن‌ها با سایه‌های سیاه، سفید و خاکستری پوشانده شده است.

 

این پدیده زمینه مناسبی برای تحقیقات عکاسی بود و پروژه نهایی دی‌وایلد به‌دلیل بررسی موشکافانه و هم‌دلانه خود درباره این جزیره و مردمان آن با استقبال جهانی روبه‌رو شد. تماشای عکس‌های دی‌وایلد از این جزیره یک تجربه منحصربه‌فرد است که به ما این امکان را می‌دهد که جهان را از دید فردی مبتلا به کوررنگی ببینیم. دی‌وایلد برای تولید این مجموعه ابتدا عکس‌هایی از این جزیره و مردمانش را با فتوشاپ به عکس‌هایی سیاه‌وسفید تبدیل کرد. سپس از افرادی که دچار کوررنگی بودند، خواست رنگ‌هایی را که قادر به تشخیص آن هستند، روی تصاویر سیاه‌وسفید نقاشی کنند.

 

در طول پروژه، دی‌وایلد کشف کرد که کوررنگ‌ها رنگ قرمز را بیش از هر رنگ دیگری تشخیص می‌دهند و این درک را در مجموعه خود با رنگ‌های صورتی، سرخابی و بنفش روشن به نمایش گذاشت. او پروژه خود را این‌گونه توصیف می‌کند: «یک دنیای جدید و رنگارنگ از دید افرادی که رنگ‌ها را آن‌گونه که ما درک می‌کنیم، نمی‌بینند.»

 

جزیره کوررنگ‌ها

 

جزیره کوررنگ‌ها

 

جزیره کوررنگ‌ها

 

جزیره کوررنگ‌ها

 

جزیره کوررنگ‌ها

 

منبع: لنزکالچر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->